ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa do zawarcie związku małżeńskiego w formie wyznaniowej ze skutkami w prawie cywilnym i sporządzenie aktu małżeństwa zawartego przed duchownymDrukuj informacjęSprawa: Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa do zawarcie związku małżeńskiego w formie wyznaniowej ze skutkami w prawie cywilnym i sporządzenie aktu małżeństwa zawartego przed duchownym

Szczegóły informacji

Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa do zawarcie związku małżeńskiego w formie wyznaniowej ze skutkami w prawie cywilnym i sporządzenie aktu małżeństwa zawartego przed duchownym

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego - Biuro Ludności

Ogłoszono dnia: 2013-02-28 13:55:32

Termin załatwienia

1. Wydanie zaświadczenia - niezwłocznie jednak nie później niż w terminie do 7 dni 2. Sporządzenie aktu małżeństwa – niezwłocznie po doręczeniu zaświadczenia przez duchownego, nie później niż na następny dzień po doręczeniu zaświadczenia

Osoba kontaktowa

Kierownik USC

Miejsce załatwienia

Wybrany przez wnioskodawcę kierownik urzędu stanu cywilnego w Polsce

Telefon kontaktowy

89 752 05 02

Adres e-mail

usc@miastoketrzyn.pl

Miejsce odbioru

Wybrany przez wnioskodawcę kierownik urzędu stanu cywilnego w Polsce

Wymagane Dokumenty

  1. Dowody osobiste nupturientów do wglądu 

Czas realizacji

  1. wydanie zaświadczenia - niezwłocznie jednak nie później niż w terminie do 7 dni 
  2. sporządzenie aktu małżeństwa – niezwłocznie po doręczeniu zaświadczenia przez duchownego, nie później niż na następny dzień po doręczeniu zaświadczenia

Opłaty

  1. zaświadczenie – wolne od opłat 
  2. sporządzenie aktu małżeństwa – 84,00 zł opłaty skarbowej

Tryb odwoławczy

  1. W przypadku odmowy wydania zaświadczenia - sąd rejonowy właściwy dla siedziby urzędu stanu cywilnego. 
  2. W przypadku odmowy sporządzenia aktu małżeństwa zawartego w formie wyznaniowej - sąd rejonowy właściwy dla siedziby urzędu stanu cywilnego.

Uwagi

Dokumenty należy składać i odbierać osobiście.

Podstawa prawna

  1. art. 81 ustawy z dnia 28.11.2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014 r., poz. 1741 z późn. zm.)
  2. art. 41 - 5, 8 ustawy z dnia 25.02.1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (tekst jedn. Dz.U z 2015 poz. 583 z późn. zm.)
  3. art. 10 – Konkordatu między Stolicą Apostolską i Rzecząpospolitą Polską z dnia 28.07.1993 r.
  4. art. 15a ustawy z dnia 17.05.1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. nr 29, poz. 154 z późn. zm.)
  5. art. 10a – ustawy z dnia 30.06.1995 r.o stosunku Państwa do Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 97, poz. 481 z późn. zm.)
  6. art. 12a – ustawy z dnia 4.07.1991 r. o stosunku Państwa do Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego (Dz.U. Nr 66, poz. 287 z późn. zm.)
  7. art. 10a – ustawy z dnia 30.06.1995 r.o stosunku Państwa do Kościoła Chrześcijan Baptystów w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 97, poz. 480 z późn. zm.)
  8. art. 12a – ustawy z dnia 13.05.1994 r. o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 73, poz. 323 z późn. zm.)
  9. art. 11a – ustawy z dnia 30.06.1995 r.o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Metodystycznego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 97, poz. 479 z późn. zm.)
  10. art. 8a – ustawy z dnia 13.05.1994 r. o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Reformowanego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 73, poz. 324 z późn. zm.)
  11. art. 9a – ustawy z dnia 30.06.1995 r.o stosunku Państwa do Kościoła Polskokatolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 97, poz. 482 z późn. zm.)
  12. art. 8a – ustawy z dnia 20.02.1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Starokatolickiego Mariawitów w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 41, poz. 253 z późn. zm.)
  13. art. 11a – ustawy z dnia 20.02.1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Zielonoświątkowego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 41, poz. 254 z późn. zm.)
  14. art. 9a – ustawy z dnia 20.02.1997 r. o stosunku Państwa do gmin wyznaniowych żydowskich w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 41, poz. 251 z późn. zm.)
  15. art. 217 – 220 ustawy z dnia 9.10.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. z 2000 r. Dz.U Nr 98, poz.1071 z późn. zm.)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta Kętrzyn
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wojciech Waszczuk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-02-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wojciech Waszczuk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-02-28 13:54:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marek Kaliszewski
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-02-28 13:55:32
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marek Kaliszewski
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-06-18 10:36:34
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5637 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony