Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 2019/04/04Drukuj informację Ogłoszenie numer: 2019/04/04Szczegóły informacji
Ogłoszenie: stanowisko ds. księgowości budżetowej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Urząd Miasta Kętrzyn
Wymiar etatu: pełny etat
Ilość etatów: 1 etat
Wydział: nie dotyczy
Data udostępnienia: 2019-04-04
Ogłoszono dnia: 2019-04-04 przez Monika Lewandowska
Termin składania dokumentów: 2019-04-15 15:15:00
Nr ogłoszenia: 2019/04/04
Zlecający: Burmistrz Miasta Kętrzyn
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe o kierunku: ekonomia, finanse, rachunkowość,
- 3 lata stażu pracy w tym staż pracy w księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku pracy
b. Wymagania dodatkowe:
- znajomość i umiejętność właściwej interpretacji przepisów prawnych z zakresu :
- ustawy o rachunkowości,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej
- Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
- Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
- Ustawy o samorządzie gminnym,
- Ustawa o pracownikach samorządowych
- znajomość polskich standardów rachunkowości,
- znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej,
- umiejętność analitycznego myślenia, pozyskiwania informacji oraz przeprowadzania analiz, tworzenia prognoz w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
- znajomość MS Office (szczególnie Excel) oraz programów księgowo-finansowych (m.in. FoKa)
- staranność, cierpliwość, skrupulatność,
- terminowość, systematyczność,
- gotowość do ciągłego dokształcania się,
- umiejętność redagowania pism,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- odporność na stres,
- umiejętność organizacji pracy własnej,
- dyspozycyjność, samodzielność, sumienność, kreatywność, odpowiedzialność.
- umiejętność interpretacji i stosowania przepisów
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dla Gminy jako organu, zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości i rozporządzeniami Ministra Finansów.
- Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym (wstępna kontrola).
- Kompletowanie, sprawdzanie pod względem rachunkowym i formalnym oraz opisywanie pod względem merytorycznym dowodów księgowych, księgowanych na prowadzonych urządzeniach księgowych wraz z ich dekretowaniem.
- Stała kontrola i nadzór nad zgodnością wydatków budżetowych z planem finansowym.
- Przeprowadzanie weryfikacji kont księgowych i dokumentowanie na piśmie.
- Merytoryczna i finansowa kontrola wyciągów bankowych z rachunku podstawowego gminy.
- Ewidencja i księgowanie wyciągów bankowych, sporządzanie poleceń księgowania z dochodów i wydatków dla pracowników prowadzących ewidencję księgową dochodów i wydatków.
- Terminowe przekazywanie środków na wydatki dla jednostek budżetowych oraz dotacji zgodnie z planem finansowym Gminy obowiązującym w danym roku budżetowym.
- Miesięczne rozliczanie wszystkich jednostek budżetowych z przekazanych środków budżetowych na wydatki ze sprawozdaniami budżetowymi z wykonania wydatków.
- Sporządzanie zestawień obrotów i sald oraz comiesięczna analiza i kontrola kont analitycznych w Gminie jako organie.
- Prowadzenie ewidencji i księgowości w zakresie dochodów budżetu państwa realizowanych przez Gminę oraz terminowe przekazywanie należnych dochodów na rachunek Wojewody.
- Terminowe, rzetelne i zgodne z przepisami sporządzanie sprawozdań budżetowych
i finansowych Gminy jako organu. - Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w posiadaniu jednostki.
- Dokonywanie rozliczeń wszystkich udzielonych dotacji z budżetu Gminy zgodnie z zapisami umów i przepisami ustawy o finansach publicznych i przedstawianie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi i Skarbnikowi Miasta.
- Dokonywanie rozliczeń wszystkich otrzymanych dotacji przez Gminę, zgodnie z zapisami decyzji i umów o dotacje i przepisami ustawy o finansach publicznych oraz terminowe dokonywanie zwrotów niewykorzystanych dotacji.
- Obliczanie nadwyżki budżetu lub wolnych środków pieniężnych.
- Terminowa obsługa spłat rat kapitałowych i odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek przez Gminę.
- Sporządzanie prognozy obsługi długu i rozchodów na potrzeby opracowywania projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej Gminy.
- Przeprowadzanie kontroli finansowych wewnętrznych i zewnętrznych z zakresu wykonywania Zarządzeń Burmistrza Miasta.
- Sprawdzanie raportów kasowych.
- Rozliczanie okresowe (miesięczne) dochodów budżetowych przekazanych przez jednostki budżetowe do budżetu Gminy.
- Przygotowanie załączników do rocznego sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i uczestnictwo w jego sporządzaniu.
- Przygotowywanie projektu układu wykonawczego budżetu w zakresie księgowości budżetu Gminy.
- Coroczne dokonywanie inwentaryzacji należności i zobowiązań metodą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i metodą uzgodnienia sald.
- Coroczne opracowywanie danych i informacji do projektu budżetu Gminy i do wieloletniej prognozy finansowej Gminy.
- Bieżąca analiza wykonania budżetu i sporządzanie wniosków do zmian w planie budżetu i w planie wieloletniej prognozy finansowej Gminy.
- Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu pomocy publicznej.
- Prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania.
- Dokonywanie czynności kontrolnych w ramach powierzonych obowiązków.
- Przestrzeganie przepisów ustawy o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych.
- Ponoszenie pełnej odpowiedzialności służbowej za wszelkie uchybienia
i niedotrzymanie terminów związanych z wykonywaniem powierzonych w zakresie czynności obowiązków. - Prowadzenie zbioru przepisów prawnych obowiązujących na powierzonym stanowisku pracy.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- miejsce pracy: Urząd Miasta w Kętrzynie, ul. Wojska Polskiego 11,
- praca administracyjno - biurowa w pełnym wymiarze czasu pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,
- sytuacje stresowe,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej,
- wynagrodzenie zgodne z Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miasta Kętrzyn.
V. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje zawodowe (świadectwa, dyplomy, certyfikaty),
- kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu, zaświadczenie CEIDG o własnej działalności gospodarczej wykonywanej przez co najmniej ilość lat wskazanych
w wymaganiach niezbędnych o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku), - inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- oświadczenie o niekaralności,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
- oświadczenie potwierdzające zgodność z oryginałem wszystkich przedłożonych kserokopii dokumentów,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji wraz z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Urzędzie Miasta Kętrzyn, która jest dostępna na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta Kętrzyn (http://bip.miastoketrzyn.pl/).
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2019-04-15 15:15:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty można składać pocztą lub bezpośrednio w Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Miasta 11 - 400 Kętrzyn, ul. Wojska Polskiego 11 z dopiskiem „Oferta pracy na stanowisko - ds. księgowości do dnia 15 kwietnia 2019r. do godz. 15.15 ”.
c. Miejsce:
Punkt Obsługi Interesanta Urzędu Miasta
11-400 Kętrzyn,
ul. Wojska Polskiego 11
VII. Informacje dodatkowe:
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu Miasta Kętrzyn). Wszystkie dokumenty dołączone do oferty muszą być sporządzone w języku polskim. W przypadku dołączenia do oferty dokumentów w języku obcym, obowiązkowo dołączyć należy do oferty ich tłumaczenie przysięgłe na język polski. Koszt tłumaczenia pokrywa osoba składająca ofertę.
Kandydaci zakwalifikowani do konkursu zostaną poinformowani o jego terminie. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 89 752 05 25. Szczegółowe informacje dotyczące zasad procedury naboru określa Regulamin naboru stanowiący załącznik do Zarządzenia nr 179/2018 Burmistrza Miasta Kętrzyn z dnia 13.06.2018r.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.miastoketrzyn.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Wojska Polskiego 11, 11-400 Kętrzyn.